Te koop: VW LT35 (1989) - Ruim en sterk!

Complete LT's en onderdelen.

Te koop: VW LT35 (1989) - Ruim en sterk!

Berichtdoor FFWD » ma jun 11, 2018 11:34 am

Vraagprijs: EUR 8.950

Met pijn in het hart nemen we afscheid van onze goed onderhouden en binnen gestalde camper van het merk LDW, op basis van een robuuste VW LT35 uit 1989. In 2017 reisde deze trouwe camper nog bijna vier maanden en zo’n 11.000 kilometer met ons (= papa, mama en twee dochters van toen 1 en 3) mee door Europa. Eerst richting het oosten (Polen), vervolgens naar het zuiden tot aan Griekenland en via de Balkan, Italië, Frankrijk, Luxemburg en België weer terug. Op elk terrein bleek de motor oerdegelijk, van onverharde paden door het bos tot steile bergpassen.

Donderdag aanstaande (14 juni) haal ik de camper op uit de stalling en breng ik deze weg voor APK. Dan zal ik ook meer foto’s maken en de kilometerstand checken. De camper zal vanaf die dag zijn voorzien van een APK tot juni 2019. De advertentie plaats ik bewust nu alvast online omdat we bij serieuze interesse gelijk een proefrit voor komend weekend kunnen plannen.

In 2017 hebben we het nodige aan de camper laten doen:
  1. Drie driepuntsgordels geïnstalleerd;
  1. Startmotor gereviseerd;
  1. Remmen afgesteld;
  1. Nieuwe huishoudaccu geïnstalleerd;
  1. Nieuw dakluik geplaatst (transparant met verduisteringsscherm en insectenhor);
  1. Hor camperdeur gerepareerd.

Daarnaast is begin 2017 een campercheck gedaan, inclusief het reinigen van de koelkast. Kort daarna zijn door een onafhankelijk vakbedrijf gas en elektra gecontroleerd, waarbij enkele onderdelen (o.a. gasdrukregelaar) zijn vervangen en het gas is afgeperst.

De camper is voorzien van het beresterke motorblok van de VW LT met 6 cilinders en 55 kW (75 pk). Het aantal paardenkrachten lijkt niet erg indrukwekkend, maar door de hoge koppel is de motor toch erg sterk en vooral degelijk.

Wij hebben destijds na een uitgebreide zoektocht voor deze camper gekozen omdat deze met een maximum toelaatbare massa van 3.500 kilogram het grootste / zwaarste is dat je met een ‘gewoon’ rijbewijs (B) mag rijden. Hierdoor hadden we tijdens onze lange reis voldoende ruimte om te reizen, eten, leven en slapen met twee kleine druktemakers en twee volwassenen.

De camper is onder meer voorzien van:
  1. Een eenvoudig tot bed om te bouwen zithoek waar je makkelijk met vijf à zes personen kunt zitten of met twee personen kunt slapen;
  1. Een vast bed in de alkoof, inclusief dakluik en valbescherming;
  1. Een keukentje met spoelbak, koelkast (incl. vriesvak) en kookstel met twee gaspitten;
  1. Een cassettetoilet in aparte ruimte, inclusief opklapbare wasbak en kastje voor medicijnen en toiletartikelen;
  1. Drie ramen in zithoek, één in keuken en gloednieuw dakluik tussen keuken en zithoek. Allen voorzien van verduisteringsscherm en insectenhor;
  1. Ruim voldoende kastruimte (ook voor een reis van vier maanden met twee kinderen…);
  1. Een gloednieuwe huishoudaccu;
  1. Een TV met ingebouwde DVD-speler;
  1. Drie zitplaatsen in cabine, waarvan twee met driepuntsgordel en één met heupgordel;
  1. Fietsendrager (let op: één drager is licht gebogen, functioneert nog, maar verstandig dit te laten herstellen);
  1. Een schoon- en vuilwatertank;
  1. Een luifel;
  1. Een radio met CD-speler;
  1. Een achteruitrijcamera;
  1. Een klein zonnepaneel voor acculading;
  1. Dubbellucht, oftewel: 2x2 wielen op de achteras. Dit zorgt voor minder snel wegzakken en betere grip op slechte ondergrond en veiliger bij klapband.

Voor de beginnende camperaar hebben we een aantal zaken uit de basisuitrusting ter overname (niet inbegrepen in de prijs dus), zoals:
  1. Oprijblokken;
  1. Tafel, inklapbaar tot ‘koffer’;
  1. Twee comfortabele en inklapbare stoelen.

Donderdag zal ik deze advertentie aanvullen met meer foto’s, mocht je voor die tijd al vragen hebben of geïnteresseerd zijn, neem dan gerust contact op. Mocht je komend weekend al een proefrit willen maken, laat het dan weten, dan zorgen we er namelijk voor dat de camper bij ons thuis staat en niet gelijk vanuit de APK terug gaat naar de stalling.

Zie voor foto's deze link: https://link.marktplaats.nl/m1293946038
FFWD

Re: Te koop: VW LT35 (1989) - Ruim en sterk!

Berichtdoor harm.eikelkamp » ma jun 11, 2018 2:19 pm

hallo,
graag zoals de forumregels het stellen een vraagprijs vermelden.......een link naar marktplaats volstaat niet......is dit binnen 24 uur niet aangepast dan wordt de advertentie verwijderd...

verder wens ik je succes met de verkoop

gr harm :D
peugeot j5 omgebouwd tot daf 800
harm.eikelkamp
Moderator

Berichtdoor FFWD » ma jun 11, 2018 2:39 pm

Harm, had al gezien dat ik dit was vergeten te vermelden en daarom bovenaan het bericht alsnog toegevoegd.

Voor de zekerheid hierbij nogmaals. Vraagprijs = EUR 8.950.
FFWD

Berichtdoor harm.eikelkamp » ma jun 11, 2018 9:06 pm

ok helemaal top

gr harm 8)
peugeot j5 omgebouwd tot daf 800
harm.eikelkamp
Moderator

Keer terug naar Te koop aangeboden