Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Voor alle zin en onzin, dus camperplekken, je kanariepietje heeft een ei gelegd, muziek enz.
sciroccoracer
Berichten: 133
Lid geworden op: vr okt 24, 2008 10:22 pm
Locatie: klazienaveen

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door sciroccoracer »

super fijn dat ie weer rijd :D
Gr.Edwin

Klazienaveen daar moet je heen.

Vw Scirocco 1 bj.1976 130 pk
Vw LT Camper bj.1977 122 pk
Vw T3 Syncro bj.1985 90 pk
Audi 200 quattro turbo avant bj.1986 165 pk
Audi 200 quattro turbo bj.1986 182 pk
Gebruikersavatar
benno
Berichten: 977
Lid geworden op: wo jan 19, 2011 9:22 am
Locatie: hengelo ov

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door benno »

Blij om te horen dat het is gelukt .
En als ik het zo hoor met de merktekens op het vliegwiel zal ik de mijne ook nog eens controleren .
Dacht namelijk dat ik hem ook op het o punt heb gezet .
Zal dat andere teken ook eens opzoeken en hoop dat de mijne dan ook minder gaat roken ( ook iets wit ) .
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
Wim
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 9:28 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door Wim »

Dat "andere" streepje staat zo'n 20mm vanaf het 0 streepje .
Groeten Wim

De LT is verbouwd tot een Renault Master II

http://www.campertechniek.eu
http://www.oudecampers.nl
Gebruikersavatar
ErwinStapert
Berichten: 786
Lid geworden op: di aug 23, 2011 6:27 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door ErwinStapert »

Oké, vorige week woensdag naar mijn werk op de brug en preventief de slangen
vervangen bij de olie koeler en kijken of dan de lekkage weg is.
Na de dynamo te hebben gedemonteerd zag ik bij de (volgens mij) aanvoerslang
voor de oliekoeler een scheurtje in de slang, die ook al behoorlijk oud was.
Dat kleine stukje vervangen en toch maar even verder gekeken en nog een stuk
vervangen van de (volgens mij) afvoerslang. Daar bleken twee kleine gaatjes naast
elkaar te zitten waardoor het blok werd nat "gespoten".
Alles weer in elkaar gezet en (&^%@!%#$()! potverdrie :oops: de snaar komt tegen
de slang aan..........weer de dynamo eraf en afvoerslang aangepast en :D :D :D :D :D
Klaar is de oude perkins weer. 5ltr koelvloeistof met water vermengd en kijken of
hij het een maandje (of 2, 3) goed op niveau blijft en dan verversen met nieuwe koelvloeistof.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Als het golft, dan golft het goed ;-)
Gebruikersavatar
JeroenLT
Berichten: 127
Lid geworden op: wo okt 19, 2011 5:12 pm
Locatie: Appingedam (Grunn)

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door JeroenLT »

Niet vandaag maar afgelopen weekend de camper in haar nieuwe kleuren gezet.

Voor diegene die het leuk vind om te zien:

https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Met vriendelijke groet,

Jeroen

Oet Grunn
Gebruikersavatar
lleoo
Site Admin
Berichten: 3166
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
Locatie: veendam
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door lleoo »

Vandaag een lt 28 aan de loop gemaakt voor kameraad
Ook klein onderhoud aan een t3 uitgevoerd
De doler is geschiedenis, we gaan verder als de heks op wielen met de hollandse heksenbus
Allard Daalder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr aug 26, 2011 6:23 pm

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door Allard Daalder »

Lek aan de dieselpomp LT 50, 1987
De reparatie van een lek aan de 6 cylinder dieselpomp lijkt te mislukken. Liep allereerst teveel dieselbrandstof weg door het rubberen verzameltuitje achteraan de kop van de brandstofpomp, hetgeen ik kon herstellen, zag ik veertien dagen later diesel wegstromen langs de fitting van de kop van de pomp.
Beschrijving. De kop van de pomp zit o.a. vast met twee korte schroeven, die de houder van de gaskabel op de kop klemmen. Vier andere en langere schroeven klemmen tevens de kop vast op de pomp. De gashendel bestaat uit twee delen waarvan één deel zes, ja zeven groeven vertoont, als een soort uurwerk. Dit deel wordt vastgezet met een boutje maatje tien. Het asje blijkt aan de binnenkant van de kop een mechanisme te bedienen om een bepaalde hoeveelheid brandstof aan de pomp te geven. Dit asje nu blijkt in te rasteren in een bepaalde positie als je het boutje van de gashendel op de hendel vasttrekt. De kop van het asje is gekenmerkt door een groefje. Het groefje wijst dan naar de zevendelige schaalverdeling op de metalen hendel.
Mijn probleem. Na de rubberpakking in de kop te hebben vervangen, kan ik het asje met het groefje maar op één plek in de schaalverdeling laten inrasteren, waardoor de motor bij de startpoging gaat loeien met hoog toerental.
Konklusie: De inspuiting is ontsteld doordat er teveel brandstof wordt toegevoerd.
Mijn vraag: Hoe kan ik op een eenvoudige manier het asje op de juiste plaats in de schaalverdeling, laten inrasteren ? En, als jullie daarmee ervaring hebben: op welke plaats ongeveer moet het as-groefje staan, ten opzichte van de drie groeven op het hendel, het bovenste, middelste of onderste groefje ? Welbedankt voor je reaktie, Allard in Frankrijk.
Wim
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 9:28 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door Wim »

Het is nu een soort van donker buiten :mrgreen: Kom uit de avonddienst .
Maar morgen in de loop van de ochtend zal ik es even loeren .
Waar zit je ergens ? Is het een "beetje" in de buurt dan kom ik je wel even helpen .
Groeten Wim

De LT is verbouwd tot een Renault Master II

http://www.campertechniek.eu
http://www.oudecampers.nl
Allard Daalder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr aug 26, 2011 6:23 pm

Dieselpomp LT 50 1987 6 cyl. lekt

Bericht door Allard Daalder »

De kop van de dieselpomp van m'n LT 50 6 cylinder lekt op twee plaatsen. Veertien dagen geleden verloor de kop van de pomp via het rubbertuitje brandstof. Dit verholpen, lekt de kop van de pomp nu via het fittingvlak dieselbrandstof. De kop zit vast met zes schroeven. Twee schroefjes houden de gaskabel op zijn plaats. Achterop de kop zijn de twee delen van de gashendel bevestigd. Het boutje daarvan gelost en niet gelet op de afstelpositie van het hendelasje ten opzichte van de afstelstrepen op het hendeloppervlak. Vervolgens de kop afgenomen, het fittingrubber vervangen door een nieuwe en de kop weer geplaatst. Echter, hoe kan ik nu het hendelasje op de juiste afstelplaats laten inrasteren in het kartelwieltje onder het boutje maatje 10mm. Het hendelasje wordt aangetrokken door een veertje onder de kap. Het groefje in het asje kan niet worden tegengehouden d.m.v.een schroevedraaier in het maatgroefje dat te ondiep is. Het asje is te kort om er twee boutjes op vast te klemmen om hem daarmee te positioneren. Het enige dat me nu nog invalt is: de kop te lossen, het veertje af te koppelen, het asje vast te zetten door hem in te laten rasteren, het veertje vast te zetten, de kop weer vast te zetten, de motor te starten en dat misschien tien maal ?? Wie kent de goede oplossing van mijn probleem. Alvast bedankt voor jullie reakties. Allard uit Frankrijk
Gebruikersavatar
lleoo
Site Admin
Berichten: 3166
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
Locatie: veendam
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door lleoo »

Heb hem te kopp aangeboden
De doler is geschiedenis, we gaan verder als de heks op wielen met de hollandse heksenbus
Wim
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 9:28 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door Wim »

Allard Daalder schreef:Lek aan de dieselpomp LT 50, 1987
De reparatie van een lek aan de 6 cylinder dieselpomp lijkt te mislukken. Liep allereerst teveel dieselbrandstof weg door het rubberen verzameltuitje achteraan de kop van de brandstofpomp, hetgeen ik kon herstellen, zag ik veertien dagen later diesel wegstromen langs de fitting van de kop van de pomp.
Beschrijving. De kop van de pomp zit o.a. vast met twee korte schroeven, die de houder van de gaskabel op de kop klemmen. Vier andere en langere schroeven klemmen tevens de kop vast op de pomp. De gashendel bestaat uit twee delen waarvan één deel zes, ja zeven groeven vertoont, als een soort uurwerk. Dit deel wordt vastgezet met een boutje maatje tien. Het asje blijkt aan de binnenkant van de kop een mechanisme te bedienen om een bepaalde hoeveelheid brandstof aan de pomp te geven. Dit asje nu blijkt in te rasteren in een bepaalde positie als je het boutje van de gashendel op de hendel vasttrekt. De kop van het asje is gekenmerkt door een groefje. Het groefje wijst dan naar de zevendelige schaalverdeling op de metalen hendel.
Mijn probleem. Na de rubberpakking in de kop te hebben vervangen, kan ik het asje met het groefje maar op één plek in de schaalverdeling laten inrasteren, waardoor de motor bij de startpoging gaat loeien met hoog toerental.
Konklusie: De inspuiting is ontsteld doordat er teveel brandstof wordt toegevoerd.
Mijn vraag: Hoe kan ik op een eenvoudige manier het asje op de juiste plaats in de schaalverdeling, laten inrasteren ? En, als jullie daarmee ervaring hebben: op welke plaats ongeveer moet het as-groefje staan, ten opzichte van de drie groeven op het hendel, het bovenste, middelste of onderste groefje ? Welbedankt voor je reaktie, Allard in Frankrijk.
Bij mij staat het als volgt . In rijrichting gezien staat de zaagsnede in de regelateur as voor op het meest linkse streepje en dus achter op het meest rechtse streepje . Het losse tweede deel van de regelateur arm staat met het boutje zoveel mogelijk naar voren in het sleufgat .
Als je het moertje niet helemaal los draait kun je de regelateur arm net verdraaien terwijl je met een sleuteltje het asje vasthoud . De terugtrekveer spannen heb ik met een stukje ijzerdraad en een tang gedaan .

Ik hoop dat je er wat aan hebt .
Groeten Wim

De LT is verbouwd tot een Renault Master II

http://www.campertechniek.eu
http://www.oudecampers.nl
Gebruikersavatar
JeroenLT
Berichten: 127
Lid geworden op: wo okt 19, 2011 5:12 pm
Locatie: Appingedam (Grunn)

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door JeroenLT »

Fusee pen en lager vervangen. Aan beide zijden
Afbeelding
Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Jeroen

Oet Grunn
Gebruikersavatar
JeroenLT
Berichten: 127
Lid geworden op: wo okt 19, 2011 5:12 pm
Locatie: Appingedam (Grunn)

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door JeroenLT »

Zo we kunnen weer een jaar verder!! Fusee pennen vernieuwd en een roet meting en klaar.
Met vriendelijke groet,

Jeroen

Oet Grunn
Wim
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 9:28 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door Wim »

Vandaag een nieuwe drinkwaterpomp gemonteerd , bij de oude liep er water uit het motortje :mrgreen:
Meteen ook maar een expansie vaatje geplaats , hij slaat meteen een stuk minder vaak aan .
Groeten Wim

De LT is verbouwd tot een Renault Master II

http://www.campertechniek.eu
http://www.oudecampers.nl
Gebruikersavatar
benno
Berichten: 977
Lid geworden op: wo jan 19, 2011 9:22 am
Locatie: hengelo ov

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door benno »

Ik ben al even bezig om de rechter voorstoel te vervangen voor een
2 zits bankje van een Chrysler met opklapbare en verstelbare rugleuning .
Snap alleen nog niet hoe dat orginele word gedaan .
Heeft iemand hier foto s van mischien .
Door de grote opening in de achterwand ( raam en dan naar beneden tot
onderkant motorkap ) beperkte mogelijkheid tot bevestigen .
Het lijkt mij niet dat de middelste deel van de bank geheel op de motorkap steunt .
Daarbij komt dat aan het bankje de middelste sluiting zit zodat ik deze wel stevig
wil hebben .
Heb al wel een koker 20 mm breed en 40 mm hoog en 3 mm dik in de achterwand gelast
net boven de motorkap .
Weet alleen nog niet hoe ik een ondersteuning bij de versnellingspook moet maken ( of kan
deze volledig op de motorkap steunen )
Ideeen van iemand anders kunnen mischien helpen net als foto s van het orginele .
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
Plaats reactie