Motor probleem LT28D 1983
-
- Moderator
- Berichten: 1846
- Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
- Locatie: Nederland en omstreken
Re: Motor probleem LT28D 1983
1 aanpassing moet je wel doen, een steun aan je vooras lassen of bij knutsel een complete vooras halen
laatst had hij er drie liggen voor 50 euro per stuk
ik weet zeker dat je geen spijt krijgt, behalve als je een snelheid bekeuring krijgt en dat je bij 100 km/u nu wel het gekrijs van je passagiere hoort
Barny
laatst had hij er drie liggen voor 50 euro per stuk
ik weet zeker dat je geen spijt krijgt, behalve als je een snelheid bekeuring krijgt en dat je bij 100 km/u nu wel het gekrijs van je passagiere hoort
Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
-
- Moderator
- Berichten: 1846
- Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
- Locatie: Nederland en omstreken
Re: Motor probleem LT28D 1983
ow ja ik heb blauwe ogen, daarom kan je me vertrouwen
geen bonnen maar heb wel ergens foto's liggen
geen bonnen maar heb wel ergens foto's liggen
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
- ErwinStapert
- Berichten: 786
- Lid geworden op: di aug 23, 2011 6:27 pm
- Locatie: Amsterdam
Re: Motor probleem LT28D 1983
Wacht even hoor, je schrijft dat je compressie hebt gemeten met een benzinemeter. Dat gaat niet goed. Je moet een meter voor dieselmotoren hebben. Kijk dan nog maar eens wat je meet en plaats de resultaten hier weer.
-
- Moderator
- Berichten: 1846
- Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
- Locatie: Nederland en omstreken
Re: Motor probleem LT28D 1983
dat bedoelde ik ook al dat het en wonder was dat hij met die compressie zowaar gewoon kon aanslaan
heb diesels meegemaakt met 23 bar compressie die al niet meer wilde aanslaan
ik ben benieuwd
anders mag hij altijd mijn compressie meter wel gebruiken
Barny
heb diesels meegemaakt met 23 bar compressie die al niet meer wilde aanslaan
ik ben benieuwd
anders mag hij altijd mijn compressie meter wel gebruiken
Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
-
- Berichten: 555
- Lid geworden op: wo mei 30, 2012 10:14 pm
- Locatie: Plekje naast Grou ( Friesland)
Re: Motor probleem LT28D 1983
Erwin,
Gooi die compressie meter maar weg...( of aan de kant)..
Als die voor benzine is kun je hem niet voor een diesel gebruiken...
Met 15 bar en minder ga jij hem niet aankrijgen...
5 bar verschil is mogelijk, maar niet 15 en minder.
Hij slaat gewoon niet aan.
Waar zit je?
Ik in Friesland en je mag de mijne wel gebruiken.
Zit er ook veel druk in het koelsysteem?
Groet wilco
Gooi die compressie meter maar weg...( of aan de kant)..
Als die voor benzine is kun je hem niet voor een diesel gebruiken...
Met 15 bar en minder ga jij hem niet aankrijgen...
5 bar verschil is mogelijk, maar niet 15 en minder.
Hij slaat gewoon niet aan.
Waar zit je?
Ik in Friesland en je mag de mijne wel gebruiken.
Zit er ook veel druk in het koelsysteem?
Groet wilco
- ErwinStapert
- Berichten: 786
- Lid geworden op: di aug 23, 2011 6:27 pm
- Locatie: Amsterdam
Re: Motor probleem LT28D 1983
Wilco, als ik dat geweten had dan had ik hem vorige week vanaf Groningen kunnen halen ....er staat
Amsterdam bij mijn foto/woonplaats
Druk op bij het expansie vat heb ik altijd gehad en ook een nieuwe dop voor gekocht. Maar
de druk blijft er dan ook nog vol op zitten.
Ik ben bezig met/voor een diesel compressiemeter en laat het asap weten wat de
uitkomst is van de nieuwe meting. Ook zal ik met mijn maat de andere test doen om
de cilinder op druk te brengen en horen waar het eventueel lekt.
Via de inlaatklep, uitlaatklep of de oliepijlstok......iemand dit ook gedaan?
Ik hou jullie op de hoogte.
In het op een na ergste geval zal ik de kop laten reviseren.
Uiteraard met foto's
Amsterdam bij mijn foto/woonplaats
Druk op bij het expansie vat heb ik altijd gehad en ook een nieuwe dop voor gekocht. Maar
de druk blijft er dan ook nog vol op zitten.
Ik ben bezig met/voor een diesel compressiemeter en laat het asap weten wat de
uitkomst is van de nieuwe meting. Ook zal ik met mijn maat de andere test doen om
de cilinder op druk te brengen en horen waar het eventueel lekt.
Via de inlaatklep, uitlaatklep of de oliepijlstok......iemand dit ook gedaan?
Ik hou jullie op de hoogte.
In het op een na ergste geval zal ik de kop laten reviseren.
Uiteraard met foto's
Als het golft, dan golft het goed
-
- Moderator
- Berichten: 1846
- Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
- Locatie: Nederland en omstreken
Re: Motor probleem LT28D 1983
als je de lektest goed wil doen dan moet je het % lek kunnen meten, dat is wat anders dan alleen wat lucht in de cilinders pompen en luisteren waar het vandaan komt
alleen een ervaren man kan "horen of de lek ernstig genoeg is voor vervanging
lekkende kleppen geloof ik niet zo in, "anders was de foutieve compressie nog lager geweest en had je dat kunnen horen bij de compressie meting
Barny
alleen een ervaren man kan "horen of de lek ernstig genoeg is voor vervanging
lekkende kleppen geloof ik niet zo in, "anders was de foutieve compressie nog lager geweest en had je dat kunnen horen bij de compressie meting
Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
-
- Berichten: 555
- Lid geworden op: wo mei 30, 2012 10:14 pm
- Locatie: Plekje naast Grou ( Friesland)
Re: Motor probleem LT28D 1983
Hoi.
Ik heb je verhaal nog eens gelezen.
Hij gaat stotterend naar 80. Ik zou zeggen pomp stuk, niet op tijd of brandstof filter verstopt.
Hij neemt 2 l koelvloeistof op 1500 km. Geen uitwendige lekkage en harde slangen( beetje druk is normaal) Lekke kop...
Groet wilco
Ik heb je verhaal nog eens gelezen.
Hij gaat stotterend naar 80. Ik zou zeggen pomp stuk, niet op tijd of brandstof filter verstopt.
Hij neemt 2 l koelvloeistof op 1500 km. Geen uitwendige lekkage en harde slangen( beetje druk is normaal) Lekke kop...
Groet wilco
- ErwinStapert
- Berichten: 786
- Lid geworden op: di aug 23, 2011 6:27 pm
- Locatie: Amsterdam
Re: Motor probleem LT28D 1983
Hortend in z'n 2e versnelling(15/20km p/u) naar de drie(40/50km p/u) en dan wordt het stotteren iets minder
tot dat de toeren hoger worden. Naar 4(60/70km p/u) en z'n 5 richting de 80/90 p/u en de rook is dat zo goed als verdwenen bij de 4 e en 5e versnelling. Zodra de toeren weet dalen krijg ik het zelfde probleem.
Harm heeft ook aangegeven dat de pompriem misschien wel versprongen is en de LT niet meer goed op tijd staat. Ik zal met mijn vriend al jullie opmerkingen doornemen en alles nalopen.
Even ter info: Die vriend is al 30jaar eigen baas van een garage in Amsterdam en heeft vroeger ook veel aan LTjes
gesleuteld en daar ook veel van geleerd. Alle gedachten zijn welkom en ik neem alles ten harte.....hoe meer gedachten, hoe meer ideeën wat het zou kunnen zijn en meten is weten.
Oh ja, ik had bij hem in zijn garage ook de verstuivers gecontroleerd en kwamen allen tussen de 150 en 200bar mooi tot een verneveling van de diesel.
Uiteraard hou ik jullie op de hoogte.
tot dat de toeren hoger worden. Naar 4(60/70km p/u) en z'n 5 richting de 80/90 p/u en de rook is dat zo goed als verdwenen bij de 4 e en 5e versnelling. Zodra de toeren weet dalen krijg ik het zelfde probleem.
Harm heeft ook aangegeven dat de pompriem misschien wel versprongen is en de LT niet meer goed op tijd staat. Ik zal met mijn vriend al jullie opmerkingen doornemen en alles nalopen.
Even ter info: Die vriend is al 30jaar eigen baas van een garage in Amsterdam en heeft vroeger ook veel aan LTjes
gesleuteld en daar ook veel van geleerd. Alle gedachten zijn welkom en ik neem alles ten harte.....hoe meer gedachten, hoe meer ideeën wat het zou kunnen zijn en meten is weten.
Oh ja, ik had bij hem in zijn garage ook de verstuivers gecontroleerd en kwamen allen tussen de 150 en 200bar mooi tot een verneveling van de diesel.
Uiteraard hou ik jullie op de hoogte.
Als het golft, dan golft het goed
-
- Berichten: 555
- Lid geworden op: wo mei 30, 2012 10:14 pm
- Locatie: Plekje naast Grou ( Friesland)
Re: Motor probleem LT28D 1983
Ik zou compressie meten. Is dat goed, de verstuivers er weer in.
T rare is dat je zegt tussen 150 en 200 bar. Zover ik weet gaat zo'n verstuiver bij 130bar open... dan zouden ze te hoog staan afgesteld.
Ik zou er een nieuw filter op zetten en een bus reiniger in de tank gooien.
En de pomp timing controleren.
T rare is dat je zegt tussen 150 en 200 bar. Zover ik weet gaat zo'n verstuiver bij 130bar open... dan zouden ze te hoog staan afgesteld.
Ik zou er een nieuw filter op zetten en een bus reiniger in de tank gooien.
En de pomp timing controleren.
- ErwinStapert
- Berichten: 786
- Lid geworden op: di aug 23, 2011 6:27 pm
- Locatie: Amsterdam
Re: Motor probleem LT28D 1983
Willies, het was wel een antieke verstuivertester ergens ruim boven de 100bar richting
de 150/200bar begonnen ze te vernevelen. Misschien was het wel tussen de 130 en de 180 bar.
Mijn ging het er om of ze rond die waarde allemaal vernevelde.....en dat is correct.
De bus start ook nu gewoon zonder problemen in één keer, dus ik als leek ga ook steeds meer
denken aan een verkeerde timing. Maar wel gaan nu alles langslopen en controleren en testen en meten
de 150/200bar begonnen ze te vernevelen. Misschien was het wel tussen de 130 en de 180 bar.
Mijn ging het er om of ze rond die waarde allemaal vernevelde.....en dat is correct.
De bus start ook nu gewoon zonder problemen in één keer, dus ik als leek ga ook steeds meer
denken aan een verkeerde timing. Maar wel gaan nu alles langslopen en controleren en testen en meten
Als het golft, dan golft het goed
- ErwinStapert
- Berichten: 786
- Lid geworden op: di aug 23, 2011 6:27 pm
- Locatie: Amsterdam
Re: Motor probleem LT28D 1983
Hier ben ik weer, timing stond goed, luchttest wees uit dat de inlaatklep luchtverlies gaf. Voor mij is nu de
bekende kogel door de kerk en ben bezig om de kop te demonteren en goed te controleren op lekkages.
Misschien breng ik de kop eerst nog wel weg voor een test om goed te laten kijken waar de lekkage vandaan
komt en of de kop evt. nog te reviseren valt. Zal de cilinderwanden ook goed controleren en uiteraard ook
de nodige foto's plaatsen. Iemand nog tips wat ik nog meer zou kunnen controleren? en Heeft iemand wel
eens overwogen, of zelfs besloten en gedaan, om hydraulische klepstoters te monteren of is dat uit den boze
bij een LT Diesel?!
Ik hou jullie op de hoogte van de vooruitgang.
bekende kogel door de kerk en ben bezig om de kop te demonteren en goed te controleren op lekkages.
Misschien breng ik de kop eerst nog wel weg voor een test om goed te laten kijken waar de lekkage vandaan
komt en of de kop evt. nog te reviseren valt. Zal de cilinderwanden ook goed controleren en uiteraard ook
de nodige foto's plaatsen. Iemand nog tips wat ik nog meer zou kunnen controleren? en Heeft iemand wel
eens overwogen, of zelfs besloten en gedaan, om hydraulische klepstoters te monteren of is dat uit den boze
bij een LT Diesel?!
Ik hou jullie op de hoogte van de vooruitgang.
Als het golft, dan golft het goed
Re: Motor probleem LT28D 1983
Gewoon kleppenspeling meten en je weet al meer, zonder de kop eraf te hoeven halen. Als daar verbetering valt te behalen kost het je nauwelijks iets.
- ErwinStapert
- Berichten: 786
- Lid geworden op: di aug 23, 2011 6:27 pm
- Locatie: Amsterdam
Re: Motor probleem LT28D 1983
Rik uiteraard had ik dat ook al gedaan
Maar bedankt voor je feedback
Maar bedankt voor je feedback
Als het golft, dan golft het goed