Volkswagen LT club forum index

Home site   Home forum   Archief forum  Hyves   Zoeken  Wikipedia  Gebruikerslijst   Gebruikersgroepen Help
   Waar ? Profiel Log in om je privéberichten te bekijken  Inloggen   Registreer 

T3 of TL 28
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Volkswagen LT club forum index -> Even voorstellen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vw_campertje
BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2010 8:07 am Reageer met quote Naar boven

Hallo mensen,

Dit is mijn eerste bericht en zal me voorstellen.
Mijn naam is Jan
Samen met mijn vrouw Gaby zijn we ons aan het orienteren op een VW camperbusje. De zoektocht is pas begonnen en we zijn er nog niet helemaal uit wat het gaat worden. Erg schattig vinden we de T1 en T2 maar die zijn in goede staat eigenlijk onbetaalbaar. Zelf ben ik ook niet erg handig dus zelf opknappen zit er niet in. We zoeken eigenlijk een belastingvrij praktisch busje die netjes is en geen roest heeft.
Mijn andedre hobby is mijn belastingrije Porsche 944

Fijne wagen en redelijk goedkoop in aanschaf, onderhoud en verbruik (ca 1:12).

Het mogelijk toekomstige busje moet ons beide goed bevallen en ik kan er zelf dus niet veel aan werken. Het budget dat we in gedachte hebben is ca 5000-6000 voor de aanschaf. Daarna kan ik eventueel nog wel enige aanpassingen uit laten voeren om deze geheel naar wens te laten maken.

De eerste T3 busjes die we gezien hebben waren in de prijsklasse 3500 euro en op de foto zag het er best leuk uit maar in het echt viel dat behoorlijk tegen. De T3 busjes die net iets duurder zijn zijn een stuk netter verwacht ik. Maar wel kwamen de LT 28 tegen....
Gisteren zijn naar Emerich gereden en hebben deze bus bekeken.
Is zelfbouw en er kwam al wat roest naar voren. De indeling sprank ons niet aan en ook niet belastingvrij.

De LT 28 heeft net wat meer ruimte en via zoeken kwam ik op dit forum terecht. Of het de T3 of LT 28 gaat worden daar zijn we nog niet uit.
Een hele mooie TL 28 waar ik na 14 augustus ga kijken:
http://link.marktplaats.nl/311650949
Deze is verlengd en slaapplaats is vast wat ons wel aanspreekt.
Nog een andere LT 28:
http://link.marktplaats.nl/348308192
Die ziet er op de foto's ook goed uit maar ik twijfel over de hoge slaapplaats. Wel handig maar je moet wel bijna in de bus kruipen lijkt het.

Een aantal T3 busjes die we misschien overwegen:
http://link.marktplaats.nl/361525280
Erg goed onderhouden denk ik alleen er zit nog geen verhoogd dak in.
Een andere waar ik wel hoge verwachtingen van heb:
http://link.marktplaats.nl/362408234
Maar we kijken voorlopig eerst naar de LT 28.

Nadelen van de TL28 zijn:
Het verbruik heb ik hier gelezen (1:4 tot 1:7)
Past maar net op een parkeervak
minder keuze
Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte wat het gaat worden en hoop ook een beetje op feed-back.

Met vriendelijke groet,
Jan
ps ik heb me met dit bericht ook op het VW bus forum voorgesteld

Laatst aangepast door vw_campertje op zo aug 01, 2010 9:11 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
MCBKat
BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2010 9:08 am Reageer met quote Naar boven

Even over de T3's, de Syncro is duur(der) in onderhoud en aanschaf en verbruik is ook vrij hoog. Die groene is de 1900 WBX, niet een top-motor, maar wel vrij betrouwbaar. Ook wel weer duurder in onderhoud dan bv. een diesel.
Tweede is luchtgekoeld en een zelfbouw, in jullie prijsklasse zou ik toch gaan voor een watergekoelde fabrieks-camper.
Kijk eens goed op mobile.de voor vergelijk en vraagprijzen. Of op vwbusclub.nl staat ook het een en ander.
Wat LT betreft, de 4 cilinder benzine past goed bij je Porsche Wink
Een LT is echt wel een slag groter dan een T3, meer vrachtwagen zeg maar. Daarom ook veel meer binnenruimte, ook omdat er geen motor
achterin zit...
Minder keuze valt volgens mij wel mee...
Succes!

Stefan
BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2010 9:36 am Reageer met quote Naar boven

Ha Stefan,

Het topic van jou 4x4 heb ik met plezier gelezen. Een 4x4 lijkt me ondanks de hogere kosten best aantrekkelijk. Ook heb ik gelezen dat iemand bezig is een Porsche 924 motor aan het inbouwen is in zijn LT. De 944 heeft Porsche motor van 2.5 liter en die lijkt niet meer op de 924 motor en zal denk ik ook niet in de LT passen.
Ik vind wel dat een fabrieks camper een beetje gedateert intereur heeft. Een zelfbouw oogt wat frisser. Bij die groene 4x4 zou ik er een verhoogd dakje op zetten denk ik.

groet,
Jan
MCBKat
BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2010 12:13 pm Reageer met quote Naar boven

Ziet er op de foto wel goed uit, die Syncro. Twee sperren, toerenteller en 1 van de weinige belastinvrije Syncro's.
Misschien wel weer zonde om een gat in het dak te zagen Confused
Ken je busman.be al? Syncro-gek met van alles te koop.
LT 4x4's zijn er ook nog wel te vinden. Exclusiever dan een Syncro en qua onderhoud ongeveer hetzelfde. Wel een stuk lomper dan een T3 of zelfs een 2wd LT.
Moderator
BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2010 12:19 pm Reageer met quote Naar boven

Het inbouwen van een 944 blok zal idd moeilijker gaan. Deze motor heeft niets van een 924 blok. De motor van een 944 is halve V8 uit de 928...
Alhoewel er natuurlijk altijd mensen zijn die alles voor elkaar krijgen...
En toch, een blok van een 944 Turbo S in een LT, zou wel een snel buscampertje worden.

Is er iets? Zeg het dan!
Sander
vw_campertje
BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2010 4:09 pm Reageer met quote Naar boven

Ben net terug van een bezoekje aan een T3 Caravelle en die is toch wel heel erg mooi. http://link.marktplaats.nl/362170459
Is de prijs reeel?
mcm
Moderator
BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2010 7:54 pm Reageer met quote Naar boven

Is 89er, wordt geen oldtimer meer. Nu zal het wegenbelastingtarief nog wel meevallen voor deze T3.

Is er iets? Zeg het dan!
Sander
MCBKat
BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2010 8:32 pm Reageer met quote Naar boven

Zal een 1900 zijn, voor dat geld mag er totaal geen roest aan zitten...en dat lijkt me sterk...
Ik vind het (te) veel voor een Reimo...
Maar gezien het kopen van een camper voornamelijk een emotionele keuze is, is het helemaal aan jou...
LPG is een voordeel, Reimo-kwaliteit vind ik minder. Ziet er op de foto niet verkeerd uit.
Maar voor dat geld koop je bv. ook een Syncro Joker...
Up to you, ik zou het niet doen voor dat geld...maar dat is mijn mening.

Stefan
Moderator
BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2010 9:46 pm Reageer met quote Naar boven

Een automaat met wat werk, wel lagere prijs. http://link.marktplaats.nl/365343819
Heb je deze, heel prijzige al gezien? http://link.marktplaats.nl/359430877

Is er iets? Zeg het dan!
Sander
vw_campertje
BerichtGeplaatst: ma aug 02, 2010 7:11 am Reageer met quote Naar boven

(quote verwijderd, graag de knop "nieuw antwoord" gebruiken)

@Stefan
Bedankt voor de feedback.
Ik heb bij het achterlicht een plekje gezien met wat blaasjes maar dat was de enige plek die ik kon vinden. Verder helemaal strak. Wel had ik moeite om de bus in de achteruit te krijgen. Je moet zo'n bak natuurlijk leren kennen maar dat waren eigenlijk de enige minpuntjes. Je hebt natuurlijk gelijk dat het een hoop geld is en ik zal als ik deze camper wil gaan kopen zeker nog over de prijs willen praten. Maar ja mijn vrouw wil eigenlijk vrijdag al een weekeindje weg...
Het is natuurlijk verstandiger nog wat verder te kijken want er is natuurlijk de mogelijkheid dat je meer kwaliteit van dat geld kan vinden.
We denken er nog over na en wie weet komen we nog iets mooiers tegen.
Alle tips zijn welkom
@MCM
Met werk vallen zeker af want dat ziet mijn vrouw helemaal niet zitten en die andere is natuurlijk een grapje
chamois
BerichtGeplaatst: ma aug 02, 2010 11:56 am Reageer met quote Naar boven

@vw_campertje: Natuurlijk wil ik jullie niet uit de droom helpen, maar reken er op bij auto's van deze leeftijd er altijd wel ''wat werk'' aan is. Ons klimaat heeft daar helaas zijn invloed op. Tenzij je er eentje vind die altijd binnen heeft gestaan en bijna niet gereden heeft natuurlijk..

Laat je er vooral niet door afschrikken. De VW busjes T1 t/m T3 en de LT1 beschikken over relatief eenvoudige techniek, en met het VW bus forum en LT club forum heb je waanzinnig veel kennis en ervaring ter beschikking. De meeste veelvoorkomende 'klusjes' zijn hier al eens beschreven en vragen worden op het forum vaak dezelfde dag nog beantwoord.

Succes met de zoektocht! En we zijn natuurlijk benieuwd naar de foto's..
1982 VW LT28D 2.4 CP Multi Purpose Vehicle: vakantie - toertocht - kinderfeestje - verhuizing - tuincentrum - bouwmarkt - meubelboulevard - kledinginzamelingsactie - fietstransporter - woon/werkverkeer
vw_campertje
BerichtGeplaatst: ma aug 02, 2010 12:45 pm Reageer met quote Naar boven

@chamois
Die bus die we op het oog hebben heeft alleen dat plekje met die roestblaasjes zover ik kon beoordelen en dat valt dus wel mee. Een groot voordeel vind ik zeker dat de techniek eenvoudig is bij deze bussen en zo'n forum als dit is erg handig. Met de Porsche heb ik ook heel veel hulp van het 944forum.nl
Ik zal alvast een foto plaatsen van het busje van de advertentie

mvg,
Jan
MCBKat
BerichtGeplaatst: ma aug 02, 2010 2:11 pm Reageer met quote Naar boven

Slecht in de achteruit is meestal de afstelling van de schakelstang, als hij voor de rest goed schakelt.
BerichtGeplaatst: ma aug 02, 2010 6:58 pm Reageer met quote Naar boven

Ik lees net dat VW Campertje twijfelt tussen een T3 en een LT. D'r gaat niets boven het locomotiefgeluid en de motorgeuren van een LT. Ik mis het specifieke geurtje van onze bus best wel hoor. Afgelopen weekend hadden we het er thuis nog over: de bonkende motor naast je, koffie pruttelt in het keukentje en dan met 2 bekertjes wiebelend naar de cabine lopen (niet morsen he Razz) en dan komt het...óver de motor klauteren voor het ultieme vakantiemoment. Koffiedrinken terwijl je berg op berg af vrachtwagens voorbij sjokt. Very Happy
BerichtGeplaatst: ma aug 02, 2010 7:01 pm Reageer met quote Naar boven

Sandra ,

Je bent verslaafd Shocked Nu ben je oficieel een LT junk Laughing

Groeten Wim
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Volkswagen LT club forum index -> Even voorstellen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: